اخبار کلوب

      خصوصیات کفش ایمنی در کار

      از مهمترین تجهیزات حفاظت فردی که در هنگام کار باید بسیار به آن توجه شود کفش ایمنی مناسب و یا کفش کار است.
      همانطور که در علم پزشکی به آن اشاره شده پا قلب دوم انسان است و در سلامتی انسان بسیار تاثیر دارد، پس بسیار باید مراقب سلامتی پا باشیم.
      کفشی که به پا داریم اگر مناسب نباشد ممکن است آسیبهای بسیار جدی به ستون فقرات برساند و یا برای سلامتی چشم و سر انسان مضر باشد، به همین دلیل باید در انتخاب کفش ایمنی نهایت دقت به عمل آید.

      کفش ایمنی مناسب باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟
      زیره نرم و راحت و مناسب، رویه چرمی با کیفیت، نوع دوخت ونخ آن، ساق مناسب کفش و مهمترین ویژگی پنجه فولادی آن و در نهایت زیبایی کفش کار است.

      به دلیل فعالیت روزانه زیاد نیروهای کار باید کفشی با لژ مناسب و در حد امکان زیره طبی بپوشند تا از خستگی آنها جلوگیری شود. زیره کفش علاوه بر راحتی باید نسبت به شغلی که در آن مشغول هستید انتخاب شود، در بعضی صنایع که با روغن و مواد لغزنده سرو کار دارند باید از کفشهایی با زیره ضد لغزندگی استفاده شود، زیره کفشها دارای تنوع بسیاری است که میتوان به بعضی از انواع آن مانند ضد حریق بودن و ضد لغزندگی و ضد برش و...اشاره نمود.
      جنس رویه این کفشها باید از چرم طبیعی با کیفیت باشد تا مقاومت بالایی در حفاظت از پا داشته باشد، و همچنین بخاطر خاصیت تنفس پذیری چرم مانع از بوی نامطبوع پا میشود، همچنین دوخت این کفشها باید با نخ های ابریشمی و به صورت دوخت صنعتی انجام شود تا مقاومت بالایی داشته باشد.
      یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنند ساق کفشهای ایمنی است، که البته در صنایع مختلف متفاوت است. در بعضی از صنایع باید ساق کفش ایمنی بلند باشد تا از مچ پا در مقابل پیچ خوردگی و ضربه و سرما و... به خوبی محافظت کند.
      و بالاخره مهمترین نکته ای که باید خیلی دقت شود پنجه فولادی کفش است که معمولا از زیر لایه چرمی داخل کفش بکار میرود و انگشتان و پنجه پا را در برابر ضربات و حوادث محافظت میکند. جنس این پنجه باید از فولاد آب دیده باشد تا مقاومت بالایی در برابر سقوط اشیاء سنگین و ضربه داشته باشد.
      در نهایت برای اینکه نیروی کار روحیه و اعتماد به نفس مناسب برای کار داشته باشد برای کفشی که میپوشند باید نکاتی مانند ظرافت و زیبایی نیز در نظر بگیرند.

      : 42 - : 1400/02/28 - : 853
      1400/02/28